środa, 1 lutego 2012

Zabawa w seriale


Do zabawy w seriale zaprosiła mnie koko1971. Dziękuję za wyróżnienie (już ja Ci się odwdzięczę hi hi).

Oto zasady:
  1. Należy opublikować logo zabawy (zdjęcie poniżej) na swoim blogu.
  2. Napisać, kto nas zaprosił do zabawy.
  3. Zaprosić co najmniej 5 osób prowadzących blog do opisania swoich ulubionych seriali.
  4. Wymienić (i opisać) swoje ulubione seriale. 


Sęk w tym, że teraz już nie oglądam seriali. Nie znoszę tego wrażenia, że trzeba być stale obecnym przed telewizorem, a jak się przegapi kilka odcinków, to nie wiadomo "kto zabił ???".

Moje typy z przeszłości:
  1. Co ludzie powiedzą ?
    Mój absolutny Numer 1. Większość odcinków mam na płytkach CD i oglądam, jak mi źle. Ten typ humoru bardzo mi odpowiada. Uwielbiam Hiacyntę za jej dążenie do bycia Perfekcyjną Panią Domu. Nie żebym była kopią Hiacynty hi hi, ale mój mąż mógłby niejedno na ten temat powiedzieć :)

    plakat do filmu Co ludzie powiedzą? (1990)
    Hiacynta (świetnie zagrana przez Patricie Routledge) należy do przeklętej klasy średniej. Aspiruje wyżej, ale niestety część jej rodziny (Powolniak w podkoszulku, Stokrotka i Róża nieustannie szukająca męża) ściąga ją niżej. Hiacynta to nadzwyczaj silna osobowość, która nigdy nikogo nie słucha, sama narzucając wszystkim swoje zdanie. To sprawia, że boi się jej własny mąż, sąsiedzi i wszyscy znajomi.
  2. Czterdziestolatek
    Tak wierny obraz tamtych lat, że aż śmieszy (wówczas do śmiechu nam raczej nie było). Stefan Karwowski nadgorliwie stara się wypełniać wszystkie polecenia zwierzchników, co wpędza go w kolejne kłopoty. Czasami oglądam powtórki na Kino Polska i niezmiennie śmieszą mnie perypetie rodziny Karwowskich i ich sąsiadów, rodziny, znajomych i przyjaciół.
    Czterdziestolatek (1974)
    Czterdziestolatek, to serial o pokręconej rzeczywistości lat 70-tych, obnażający absurdy Polski socjalistycznej. Inżynier Karwowski jest dumnym posiadaczem Fiata 126p i własnego M.
  3. Miasteczko Twin Peaks
    Za klimat, niesamowite jak na tamte czasy ujęcie problemów społeczności tytułowego miasteczka. Natychmiast zakochałam się w muzyce tego serialu. Przystojni aktorzy też nie byli bez znaczenia :)
    plakat do filmu Miasteczko Twin Peaks (1990)
    Serial telewizyjny Davida Lyncha i Marka Frosta, który już w trakcie pierwszej emisji zyskał sobie miano "kultowego". Twórcy przedstawili w nim pozornie sielskie i radosne miasteczko, zamieszkane przez sympatycznych ludzi. Ale w Twin Peaks kryją się także najmroczniejsze dusze i ponure sekrety.
  4. Panna Marple
    To nie serial, ale kto mnie trochę zna, to wie, że kocham Agatę Christie i obejrzałam wszystkie ekranizacje jej powieści. Uwielbiam ten klimat, sposób pokazania angielskiej prowincji, trafny dobór aktorów.

    Panna Marple mieszka w małej wiosce St. Mary Mead. Na pozór jest typową, trochę wścibską starą panną. Ale gdy musi zmierzyć się z zagadkami kryminalnymi, wykazuje niesłychaną bystrość umysłu. Zgodnie z tradycyjnymi wzorcami powieści kryminalnej wprowadza w zakłopotanie stróżów porządku, którzy zajmują się sprawami kryminalnymi.
  5. Przepis na życie
    Trochę dlatego, że latem tego roku spotkałam scenarzystkę tego serialu i znaną aktorkę Agnieszkę Pilaszewską w Kazimierzu Dolnym. W kawiarni "U Dziwisza" przegadałyśmy przeszło pół godzinki. Po powrocie do domu przez sentyment zerkałam na serial.
    plakat do filmu Przepis na życie (2011)
    Historia „Przepisu na życie” udowodni, że nawet z najcięższej sytuacji można wyjść obronną ręką, a przede wszystkim nauczy nas, że nigdy nie jest za późno by szukać swojego upragnionego szczęścia!

Do zabawy zapraszam/wkręcam :)

Dziewczyny, mam nadzieję, że będziecie się tak dobrze bawić, jak ja :)
Może to Was rozgrzeje w ten bardzo mroźny dzień :)

7 komentarzy:

  1. Zadanie wykonałaś koncertowo i sorry za wkrętkę hi hi hi

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochanie dziękuję za wyróżnienie:) i udział w zabawie. Odpowiedzi u mnie na blogu pojawią się wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  3. No pięknie! :)))
    Będę miała na uwadze...i wkręcę kolejne 5 osób zapewne jutro :)
    Twój nr 5 to mój nr 1 :)))
    Ściskam:*
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna zabawa> nie tylko można powspominać< ale i dowiedzieć się czegoś o gustach autorekj blogów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! 4 z 5 Twoich seriali to też moje ulubione :-) Kocham Powolniaka (z racji mojej pracy sporo takich rodzin spotykam) Nie znam tylko Panny Marple :-(
    Bardzo tu u Ciebie ładnie! Zostaje na dłużej.
    Dobrej nocki

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za odwiedzinki .Masz świetny blog .Aha album super .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, znam tylko 2 seriale z wymienionych przez Ciebie - Czterdziestolatka i Miasteczko Twin Peaks. Co ludzie powiedzą ma na liście do obejrzenia, jakieś strzępy widziałam dawno temu w TV (jak jeszcze TV miałam). Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

To wspaniale, że znalazłaś chwilę, żeby napisać parę słów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...