sobota, 23 marca 2013

"Potrzebny jest obrządek"

W ukochanej przez wielu czytelników książce A. de Saint-Exuperego "Mały Książę", lis wyjaśnia chłopcu:

"Potrzebny jest obrządek.
- Co znaczy "obrządek"? - spytał Mały Książę.
- To także coś całkiem zapomnianego - odpowiedział lis.
Dzięki obrządkowi pewien dzień odróżnia się od innych, pewna godzina od innych godzin."

Skoro nawet dzieci są nauczane podstawowych prawd, ja również postanowiłam przestać obrażać się na pogodę i podporządkować się zwyczajom.

Natura wybija mnie z rytmu i gdy widzę biały puch lecący z nieba, wypada mi z ręki pędzel uniesiony nad pisanką.

Przyjęta przeze mnie w ostatnich dniach zasada "nie to nie" została właśnie złamana, bo przecież trzeba szanować i popierać tradycję :)
Mój nastrój podczas świąt będzie po części zależał od wystroju domu poczynionego przeze mnie.
Znalazłam więc w kartonach 2 wiaderka w pomarańczowe (!) kurczaczki. W sytuacji, kiedy w domu są już sami dorośli, taka dekoracja stała się nieco infantylna.

Pomalowałam wiaderka, przetarłam tym razem nie czarną, a brązową farbą, nakleiłam wydruki laserowe (z netu), choć trochę nawiązujące do tematyki Wielkanocy. Trochę lakieru i dekoracja gotowa.

 
 
 
 
 
Dziewczynce dałam sztuczne, udekorowane piórkami jaja.
 
Natomiast dumny kogucik otrzymał, a jakże, prawdziwe przepiórcze jajeczka.
 
 
 

Przypomniał mi się skandynawski chyba pomysł na motyle wycięte ze zniszczonych książek. Moje kartki były bardzo zniszczone i bardzo niemieckie :) Uwielbiam ten stary druk.
Białe i zadrukowane motylki wycięłam profesjonalnym wykrojnikiem, ale możecie też odrysować motyle od serwetki lub przekalkować je z dziecięcej książeczki.

 
 
 
 
 
 
 
Na baziach powiesiłam też  ulubione ze scrapbookingu rozetki. Teraz wycinam je maszynką, ale kiedyś harmonijkę składałam ręcznie. Naprawdę da się! Na  środek nakleiłam drewniane gąski.
 
 
 

 

Mniejsze rozetki ozdobione są przezroczystymi kaboszonami z motywami gniazdek i jaj.


 
 
 
 
Tak obecnie wygląda stroik z baziami. Myślę, że w ciągu tygodnia zawisną tu jeszcze nowe dekoracje.
 

 



Kilka karteczek wielkanocnych, które już zostały wysłane, bo to jak ostatnio tragicznie działa poczta, to lekka przesada.



 
  

 
 
 

 
 
 
 
Ach, po przypomnieniu sobie powyższego cytatu nie mogę się oderwać od "Małego Księcia" i znów pochłonę tę książeczkę w całości :)
A co, mam czas, do Wielkanocy jeszcze tyyyle dni! :))))))))))))))))

Dziękuję Wam Kochane za miłe komentarze pod moimi postami, jesteście wspaniałe!

Miłych i niezbyt męczących przygotowań świątecznych życzy Wam


50 komentarzy:

  1. Cudne dekoracje, te wiaderka śliczne z jajeczkami!
    Super, że wysyłasz karteczki na Święta, teraz tak mało osób juz o tym pamięta...
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne ozdoby Wielkanocne. Bardzo mi się podobają wiadereczka, oba. Śliczne kartki.

    OdpowiedzUsuń
  3. To widzę, ze wszelkie maszynki poszły w ruch:)))
    No kochana, idziesz jak burza :))
    Fajnie, a obrządek musi być:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze,ile Ty tego natrzaskałas! Cudne wszystko !!!!!!Ale masz tych jaj......

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś mistrzynia .Wiaderka i motylki super. Takie ładne dekoracje. Ja patrząc za okno ciągle spałam snem zimowym. Dopiero dzisiaj pobudka!. Sciera w ruch a międzu jednym a drugim myciem okien malowanie jajek :-). Jak piszesz jeszcze tyle dni do świąt choć u mnie niewiele zostało na porządki bo tylko wtorek i środa bo pracuję w pozostłe dni od 9ej do 21ej.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. ale u Ciebie pikenie swiatecznie cudne ozodoby w waidereczkach pieknie przytsrojone bazie bo swieta juz tuz tuz

    OdpowiedzUsuń
  7. No ale wysyp śliczności . Przypomniałaś mi o tej dziewczynce , muszę też ja sobie wydrukować . Fajne te wiaderka i cała reszta dekoracji :)
    Miłego dnia i pogody ducha :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczności... nie potrafię powiedzieć, co podoba mi się najbardziej. Chyba motylki wychodzą na prowadzenie :)
    Antoine de Saint-Exupery miał rację, obrządek jest ważny i w bardzo przyjemny sposób o niego dbasz :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie piękne dekoracje! bardzo stylowe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne dekoracje, najbardziej podobają mi się wiaderka, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie obrządek musi być;)
    u Ciebie efekt wspaniały bo dekoracje cudne!!!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz świętą rację, nie ma co marudzić, tylko nastrój sobie stworzyć. Tobie udało się to przepięknie. Skorzystam z pomysłu na motylki, dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. śliczne te Twoje dekoracjw- złwaszcza motylków zazdroszczę, bo takie'wykrojnikowe' sa śliczne z tych starych ksiazek.
    serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne dekoracje, te wiaderka - bardzo efektowna metamorfoza, a te kartki, zawieszki! Ach! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. O jej, ale u Ciebie już świątecznie. Wszystko pięknie wygląda, a ja jak zwykle wszystko na ostatnią chwilę (znowu kartek nie wysłałam ). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Iza, śliczne dekoracje,zrobiłaś taką baziową wielkanocną choineczkę (to tak w nawiązaniu do pogody), bardzo podobają mi się rozetki z kaboszonem :) A wiadereczka naprawdę śliczne,bardzo klimatyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniałości..dekoracje przesliczne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiadereczka prezentują się wyjątkowo pięknie :) Ale moje serducho zdobyły motylki :) A karteczki wyszły Ci jak zwykle pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. śliczne wszystkie dekoracje ale te rozetki są bardzo pomysłowe.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mały Książę to moja ukochana ksiązka:) Piękne dekoracje, zwłaszcza to szaro brązowe jajko obok wiaderka;))super klimat.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam ,,Małego księcia'' pokochałam tą książkę dopiero jak dorosłam :) śliczne dekoracje, motylek cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie u Ciebie i wiadereczkowe jajeczka i gąsdki i te cudne motylki... Ach, dlaczego ja tak nie umiem?:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Śliczne u Ciebie dekorację:))u nas też sami dorośli ale wciąż kuraczkowo:))))))masz racje możemy narzekać na zimę i nic nam to nie da albo robić co ta tę porę przystało:)))))Pozdrawiam cieplutko mimo że za oknem mróz

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiadereczka cudne... a motyle mnie urzekły! Pięknie tu ...

    OdpowiedzUsuń
  25. Jesteś pięknie gotowa na święta. Wszystkiego dobrego z niezastąpionym "Małym Księciem". :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaka fantastyczna metamorfoza wiadereczek !!!
    I te motylki zadrukowane - śliczne :)
    Miełgo weekendu :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo nastrojowo się poczułam . U Ciebie Święta będą bardzo urocze.

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam "małego księcia":))))))
    motylki mnie zachwyciły:)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Bazie i ich dekoracje a zwłaszcza rozetki bardzo ale to bardzo przypadły mi do serca... :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piekne dekoracje poczyniłaś...a najbardziej urzekły mnie te motylki...są prześliczne, Basia:)

    OdpowiedzUsuń
  31. ślicznie u Ciebie klimat wielkanocny w pełni, dziękuję za wizytę i zapraszam do grona moich obserwatorów google. Gosia z homefocuss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Same cudne ozdoby i dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Rozetki śliczne. Jestem ciekawa tej maszynki do ich robienia.
    Motylki przeurocze!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wszystko piękne ale motylki są dla mnie the best:)
    A ,,Mały książę''-kiedyś zachwycałam się sama,potem na nowo odkrywałam czytając starszemu synowi.Całkiem niedawno interpretowaliśmy na nowo z młodszym...Książka ,która się nie starzeje.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zachwyciło mnie dzisiaj wszystko, co pokazałaś!

    OdpowiedzUsuń
  36. Motylki urocze, wszystko mi się zresztą
    podoba :-)
    Pozdrawiam,
    milka

    OdpowiedzUsuń
  37. Motyle podbiły moje serce!!! Są przecudne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudne dekoracje! Wiaderka bardzo mi się spodobały. A karteczki urocze i wiosenne :)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  39. śliczne dekoracje. Wiadereczka-doniczki super.Ładnie wygląda to z serkową grafiką.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ojej, ileż cudnych dekoracji! JA też już nie narzekam na pogodę, bo nie mam siły, ale chodzę jak w kieracie koń z klapkami na oczach. :((( Zero radości :((( Pozdrawiam cieplutko. ANia

    OdpowiedzUsuń
  41. trzeba sobie radzić w takich sytuacjach, kiedy aura nie sprzyja... od czego mamy głowy pełne pomysłów, zdolne łapki, które to mogą pomóc w wyczarowaniu wiosennej świątecznej aury chociaż w domu :) piękne poczyniłaś dekoracje, przecierki pierwsza klasa! karteczki w zieleniach takie optymistyczne! one też są namiastkę tej wiosny, co to już powinna być u nas na dobre! motylki z literkami śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  42. ależ fajne te rozetki;-)))szczerze mówiąc pierwszy raz takie widzę ale bardzo oryginalne jako wielkanocna ozdoba.A te wiadereczka bombowe ( przypuszczam ze są drewniane tak?)pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak miło było mi trafić na jedną z nielicznych osób, które się pogodziły z naturą i nie narzekaja na pogodę - Iza masz u mnie taaakiego duuużego plusa ;)))
    Świetnie poradziłaś sobie z tymi wiadereczkami i w drugim życiu wyglądają rewelacyjnie.
    A kartki urocze - delikatne kolory i fajne motywy - wydaje mi się - nie- nie wydaje mi się - uważam, że temat scrapu masz już opanowany do perfekcji ;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i wiosennie Marta.

    OdpowiedzUsuń
  44. Urzekły mnie te wiaderka z jajami, co nie znaczy, że inne drobiazgi mi się nie podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Unos trabajos preciosos, me encanta como quedaron.
    Besos desde España

    OdpowiedzUsuń
  46. kochana wiadereczka z jajcami są po prostu cudowne i motylek też skradł moje serce,co nie znaczy ,że reszta mi sie nie podoba :)
    Zdroych i pogodnych świąt życzę Tobie Izo i Twojej rodzinie :*

    OdpowiedzUsuń
  47. Chciałabym złożyć Tobie
    serdeczne, słoneczne i gorące
    życzenia:

    Niech to będzie dobry, owocny, rodzinny czas...

    :***

    OdpowiedzUsuń
  48. Przepiękne te rozetki i karteczki, ogółem przygotowania do świąt idą pełną parą :)

    OdpowiedzUsuń

To wspaniale, że znalazłaś chwilę, żeby napisać parę słów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...